Start / Bygga, bo och miljö / Avfall och återvinning

Avfall och återvinning

Kommunen ser till att hushållsavfall tas om hand. Detta gör vi med upphandlade entreprenörer i samarbete med Sörab.

I vår avfallsplan kan du läsa mer om målen med avfallshanteringen och som vi planerar utifrån. Det som gäller för dagen med sophämtning, avgifter, sortering, Hagby återvinningscentral, miljöfarligt avfall, återvinningsstationer och mycket mer hittar du i vänstermenyn.

Mina Sidor

Sidan där du kan logga in och se vilken hämtdag som gäller för din adress, anmäla reklamation som utebliven hämtning och se kostnad för ditt abonnemang. Tjänsten är under uppbyggnad och gäller för dig som bor i enfamiljshus. Målet är att du ska kunna sköta flera ärenden som till exempel beställa hämtning av trädgårdsavfall längre fram.
För att logga in behöver du ditt kundnummer (står på din faktura) och ditt personnummer behöver finnas i kundregistret. Fungerar inte inloggningen kontaktar du Ragn-Sells kundtjänst. Kontaktuppgifter hittar du till höger. Klicka här för att komma till Mina Sidor. 

Hämtdagar

För mer information om hämtdagar, hämtveckor, anmäla utebliven hämtning eller annat som rör sophämtningen kontakta Ragn-Sells kundtjänst. 

Mer på gång

 

Faktablad och nyhetsbrev om tjänsterna

Du hittar faktablad om avfallstjänster på sina respektive sidor men också på en samlingssida, ifall du vill spara ner eller skriva ut information. Om du är nyinflyttad och tecknar nytt abonnemang hos Ragn-Sells får du en mapp som innehåller de faktablad som du behöver som fastighetsägare. 

Nyhetsbrev skickas med fakturan två gånger per år, i mars och september.

 

Skip Navigation Links.
Senast uppdaterad:2017-03-21