Start / Om Täby / Självservice/e-tjänster

Självservice/e-tjänster

Det ska vara enkelt att få hjälp och uträtta ärenden. Det är tanken med e-tjänster i Täby, för dig som är invånare, företag eller förening.

En e-tjänst är något man utför elektroniskt, en process som därför blir digital. Det kan röra sig om att exempelvis söka bygglov, söka förskoleplats eller skola eller felanmäla en trasig gatlykta. Tidigare gjorde man detta med hjälp av blanketter och papper, nu kan man även göra det elektroniskt med hjälp av e-tjänster. Det bästa är att du gör det när det passar dig, på ett smidigt och enkelt sätt.

Du kan följa ditt ärende via din dator eller få hjälp och svar kring frågor som du kan ha, så att det blir så enkelt och smidigt som möjligt för dig att kommunicera med kommunen. Samtidigt kan du göra allting hemifrån från din egen dator där du har tillgång till dina viktiga papper som kan behövas i processen.

Idag har vi ca 40 e-tjänster i Täby och vi har samlat de flesta i vår plattform "Digitala rummet." Du hittar dem via länken till höger.

 

Skip Navigation Links.
Senast uppdaterad:2016-07-04