Start / Omsorg och hjälp / Synpunkter och klagomål

Synpunkter och klagomål

Täby kommun ser dina synpunkter och klagomål som en hjälp att förbättra och utveckla verksamheten. Vårt mål är att ta hand om synpunkter och klagomål så snabbt som möjligt och att rätta till fel som har uppstått.

Vänd dig i första hand direkt till den verksamhet som du är missnöjd med. Ofta kan brister och oklarheter redas ut på det sättet. Du kan alltid vända dig till verksamhetschefen.

Synpunkter och klagomål ersätter inte ett formellt överklagande av beslut

Det här händer när du lämnar synpunkter eller klagomål 

När du lämnar dina synpunkter eller klagomål registreras det som ett ärende och du får en bekräftelse på att vi tagit emot det. Ansvarig chef tar hand om ärendet och hör av sig till dig om du inte väljer att vara anonym.  Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla och informera dig om hur vi har följt upp ditt ärende. Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och är oftast offentliga. Det betyder att alla kan ta del av dem.

Så här lämnar du synpunkter

Använd gärna vår e-tjänst för att skicka in dina synpunkter och klagomål. Om du inte kan registrera ditt ärende digitalt så skickar du det med e-post eller vanligt brev. Tänk på att om du är anonym kan du inte få någon återkoppling.

 

Skip Navigation Links.
Senast uppdaterad:2016-03-22