Självservice på plats
Här finns tillgång till datorer där du kan göra din ansökan till studier via KCNO, söka information om eftergymnasiala studier eller boka tid för vägledningssamtal. Du kan även anmäla dig till SFI. På plats i lokalen finns personal som kan ge dig stöd om du behöver och som kan guida dig rätt med dina frågor. Öppettider självservice på plats på Kemistvägen 30:
Måndag: klockan 10.00-11.30
Tisdag och torsdag: klockan 13.30-15.00
Självservice är stängt 23-31 december, 1 januari 2025 samt 6 januari 2025.
Hantering av dina frågor
Har du en fråga gällande din ansökan för komvux, alltså grundläggande kurser eller gymnasiala kurser, kan du ringa oss eller använda frågeformuläret. Du som redan är igång med dina studier vänder dig direkt till din skola om du har frågor.
Vill du få hjälp med studievägledning eller andra ärenden som är tidskrävande behöver du boka en tid. Mer information om vägledningssamtal finns på webbsidan.
Kontakta oss
Ställ din fråga i KCNOs webbformulär
Se även vanliga frågor och svar. Kanske din fråga redan är besvarad?
Besök oss för självservice på plats i våra lokaler
Välkommen till självservice hos KCNO på Kemistvägen 30 i Täby! Här finns tillgång till datorer där du kan göra din ansökan till studier via KCNO, söka information om eftergymnasiala studier eller boka tid för vägledningssamtal. Du kan även anmäla dig till SFI. På plats i lokalen finns personal som kan ge dig stöd om du behöver och som kan guida dig rätt med dina frågor.
Öppettider
Måndag klockan 10.00-11.30
Tisdag klockan 13.30-15.00
Torsdag klockan 13.30-15.00
Självservice är stängt 23-31 december, 1 januari 2025 samt 6 januari 2025.
Lämna synpunkter och klagomål
Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.
Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål
När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.
De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.
Telefon
Telefontider
Telefontider
Måndagar: 13.00-15.00
Onsdagar och torsdagar: 09.30-11.30
Öppettider under jul och nyår
Telefontiden är stängd 23-31 december, 1 januari 2025 samt 6 januari 2025.