Ansök

Kontakta oss

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor eller synpunkter, behöver hjälp eller har ett klagomål. Vi svarar på frågor som rör exempelvis nivåbedömning, planering inför studier på komvux och behov av stöd. Den enklaste kontaktvägen är webbformulär.

Kontakta oss

Ställ din fråga i KCNOs webbformulär

Se även vanliga frågor och svar. Kanske din fråga redan är besvarad?

Frågor om vuxenutbildning

Kontaktuppgifter

Att uppge kontaktuppgifter är frivilligt och alla fält behöver inte fyllas i.

Personuppgifter i den här e-tjänsten kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen och endast för de ändamål tjänsten avser. taby.se/personuppgifter

 

Besök oss för självservice på plats i våra lokaler

Välkommen till självservice hos KCNO på Kemistvägen 30 i Täby! Här finns tillgång till datorer där du kan göra din ansökan till studier via KCNO, söka information om eftergymnasiala studier eller boka tid för vägledningssamtal. Du kan även anmäla dig till SFI. På plats i lokalen finns personal som kan ge dig stöd om du behöver och som kan guida dig rätt med dina frågor.

Öppettider

Måndag klockan 10.00-11.30
Tisdag klockan 13.30-15.00
Torsdag klockan 13.30-15.00

Självservice är stängt 23-31 december, 1 januari 2025 samt 6 januari 2025.

 

Lämna synpunkter och klagomål

Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.

Synpunkter och klagomål KCNO

Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål

När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.

Hantering av personuppgifter

Telefon

Telefontider

Telefontider

Måndagar: 13.00-15.00
Onsdagar och torsdagar: 09.30-11.30

Telefontiden är stängd 23-31 december, 1 januari 2025 samt 6 januari 2025.